Bohatý program začal 2. 10. navečer a skončil 6. 10. dopoledne. Byl plný workshopů, prohlídky města, jídla a zábavy. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavých věcí, nejen o městě a univerzitě, ale především o možnostech zpestření výuky apod. Snad jsme i my přispěli něčím dalším do problematiky „jak zabránit předčasnému odchodu studentů ze školy“.
2 studenti a 2 pedagogové se spolu dalšími studenty bude pokračovat v únoru návštěvou střední školy v Turecku a v květnu v dalším italském městě Ravenně.
Projekt LILAC (Celoživotní mezikulturní učení pro změnu), na kterém spolupracuje několik partnerů ze čtyř zemí (Itálie, Česká republika, Chorvatsko a Turecko), pokračoval v říjnu dalším týdenním mezinárodním workshopem v italské Bologni. Za SPŠ dopravní a.s. odcestovali do Itálie Petra Vondrušková, Jakub Trojáček a Dominik Zeman, kteří se kromě účasti na všech workshopech zapojí do dotazníkového šetření o předčasném opouštění školy.
Workshop pořádala Universita Bologna a zaměřila se na metody aktivního učení, rozvoj osobnosti prostřednictvím mezinárodních zkušeností a pobytů v cizí zemi a také kulturní odkaz regionu. Ve městě slavné špagetové omáčky si 20 profesorů, učitelů a studentů nasadilo kuchařské čepice a učili jsme se vařit tortelloni a tiramisu.
Projekt byl zahájen v italském Lugu na podzim v roce 2016, první workshop projektu se konal v únoru 2017 v chorvatském Zadaru. V květnu byli zahraniční hosté v Praze, navštívili naši školu a zapojili se do workshopů o motivaci, EU a evropském občanství a velmi nás všechny zaujala výstava BIG BANG DATA v centru umění DOX o tom, jak digitální technologie mění naše životy a budoucnost.
Projekt LILAC bude pokračovat zmíněnými dotazníky a v roce 2018 pak dvěma posledními mobilitami do Turecka a italské Ravenny.
Koordinátor a partneři projektu:
- CPIA RAVENNA (Italy),
- SISAM (Italy)
- SES – SEBESPOLU (Czech Republic) ve spolupráci se SPŠ Dopravní, a.s.
- Association “Petit philosophy” (Croatia)
- Eskisehir Eti Sosyal Bilimler Lisesi High School (Turkey)
- Universita Bologna (Italy).